Helena Roerich
Agni Yoga Society, Inc
»Veliki Gotama je dal svetu kompletno Učenje popolne konstrukcije življenja. Vsak poskus narediti boga za revolucijonarja, vodi k absurdnosti.
Pred Gotamo so bili, seveda, uspešni tisti, ki so pogosto utrujali dobrobit, njihovo učenje pa je potekalo tisočletja. Torej se mora učenje Gotame sprejeti kot prvo učenje zakonov materije in evolucije sveta. « (predgovor)
»V temeljih Budizma, se ne more brez premora čez kasnejše komplikacije in posledice. Pomembno je vedeti, da je ideja prečiščevanja Učenja v budistovi zavesti vedno živa. Kmalu po Učiteljevi smrti, je praznovanje svetih potekalo v Rajagriha in kasneje v Vaisali in Patni, obnavljujoč Učenje v svoji originalni preprostosti.
Glavni obstoječi šoli budizma sta: Mahayana (Tibet, Mongolia, Kalmucks, Buriats, China, Japan, Severna India) in Hinayana (Indo-Kitajska, Burma, Siam, Ceylon in India). Toda obe šoli se spominjata kvalitete Učitelja samega.
Kvalitete Bude so: Muni-moder, iz klana Sakya Simha-Sakya, lev; Bhagavat-blažen, Sadhu-učitelj; Jina-Osvajalec; Vladar dobrodelnega Zakona. « (str.1)
»Če razumeš učenje Bude, spoznaš, odkod izhaja trditev budistov:”Buda je moški”. Njegovo učenje o življenju je nad vsem in vsakim predsodkom. Tempelj ni zanj, je za skupnost in je dom za znanje tibetanskega du-khang in tsug-lag-khang.) « (str.2)
»Budistične pisne tradicije in naše sodobne raziskave so odkrile serijo detajlov o življenju Gotame Bude. Budino smrt je nekaj raziskovalcev določilo za leto 483 P.C.. Ujemajoč v Sainghaleesovi kroniki, je Buda živel od 621 P.C.. do 543 P.C.. Starost Učitelja ob njegovi smrti je bila okrog osemdeset let. Kraj rojstva Učitelja je poznan kot Kapilavastu, ki je lociran v nepalski Terai. Kraljevska linija, ki ji je pripadal Gotama, je znana. « (str.3)
»Peti dan, je stoosem Brahmanov, izurjenih v vedah, kralj Suddhodana povabil v svojo palačo. Želeli so dati ime novorojenemu princu in brati njegovo usodo glede na položaj zvezd. Osem najbolj učenih je reklo:”Ta, ki ima take znake kot princ, bo postal ali univerzalni monarh, Cakravarti ali, če se upokoji od sveta, bo postal Buda in bo odkril tančico ignorance s sveta.”
Osmi, najmlajši, je dodal: “Princ bo zapustil ta svet, ko bo videl štiri znake: starega moža, bolnega moža, truplo in puščavnika. « (str. 5-6)
»Sramana je odgovoril: “Kjer je vročina, je možnost, da je tam tudi mraz. Bitja se podvržejo bolečini, imajo sposobnost za posedovanje užitka. Izvor zla pokaže, da se dobro lahko razvije. Za te stvari obstajajo soodvisnosti. Torej, tam kjer je veliko trpljenja, bo veliko blaženosti, če odpreš oči, da to vidiš. Tako kot bi človek, ki je padel v kup umazanije, moral iskati bližnji ribnik z lotosi, tako kot ti iščeš veliko neumrljivo jezero nirvane, da očistiš zamazanost od greha. Če jezero ni iskano, ni krivo jezero, prav tako, če je tam blažena pot, ki vodi človeka vezanega z grehom do odrešitve nirvane, ni kriva pot, ampak človek, če po tej poti ne stopa. In ko človek, otovorjen s slabostjo ne koristi sam sebi, če ne sprejme pomoč zdravnika, ki ga lahko pozdravi, to ni napaka zdravnika; tako človek, obremenjen z boleznijo napačnih početij, ne išče spiritualnega vodnika razsvetlitve, to ni napaka vodnika, ki uničuje greh. « (str.15-16)
»Beseda Buda ni ime, ampak pomeni stanje duha, ki je doseglo najvišjo točko razvoja, dobesedno prevedeno “razsvetljen” ali ta, ki ima popolno znanje ali modrost. « (str.25)
»Njegov vpliv na ljudi je bil sorazmeren njegovemu zaupanju v samega sebe, v svojo moč in svojo misijo. Vedno se je prilagajal samemu sebi, odvisno od situacije učenca in poslušalca, dal jim je najbolj potrebno, v skladu z njihovim razumevanjem. Ni bremenil privržencev in poslušalcev, ki so bili nepripravljeni absorbirati najvišje znanje z zapletenimi intelektualnimi procesi. Niti ni spodbujal tiste, ki so iskali abstraktno znanje, brez uporabljanja v življenju visokega etičnega učenja. Nekoč je nek spraševalec, imenovan Malunkya, vprašal blaženega o izvoru vseh stvari; blaženi je ostal tiho, ker je menil, da je najpomembnejša naloga afirmacija resničnosti naše danosti; to pomeni videti stvari kot obstajajo okoli nas in jih je treba najprej izpopolniti, povzročiti njihovo evolucijo in ne zapravljati časa z intelektualno špekulacijo. « (str.28-29)
»Po tradiciji, je dosežek razsvetljenja Gotame zaznamovan z razodetjem o “verigah vzročnosti” (dvanajst nidanas). Problem, ki ga je mučil mnoga leta, je bil rešen. Z meditiranjem od vzroka do posledice, je Gotama razkril izvor zla:
12) Obstoj bolečine, ker vsebuje starost, smrt in neskončno množico bolečin. 11) Trpljenje, ker sem rojen. 10) Rojen sem, ker pripadam svetu obstoja. 9) Obstajam, ker negujem eksistenco znotraj sebe. 8) Negujem eksistenco, ker imam poželenja. 7) Poželenja imam, ker imam občutke. 6) Občutke imam, ker prihajam v stik z zunanjim svetom. 5) Ta dotik je narejen z delovanjem mojih šestih čutov. 4) Moji občutki se manifestirajo, ker sem osebnost in nasprotujem temu, da bi bil neoseben. 3) Osebnost sem, ker imam zavest, prepojeno z zavestjo te osebnosti. 2) Ta zavest je posledica mojih prejšnjih eksistenc. 1) Te eksistenca zamegljuje mojo zavest, ker nimam znanja. « (str.35)
» Posvečen privrženec se ne sme bahati o superčloveški popolnosti. Privrženec, ki z zlobno namero in pohlepom po superčloveški perfekciji, naj bodo božanske vizije ali čudeži, ni več privrženec Sakymuni. “Prepovedujem ti, o bhikshus, da uporabljaš uroke ali prošnje, ker so neuporabne, ker zakoni karme vladajo vsem stvarem. Ta, ki poskuša izvajati čudeže, ni razumel doktrine Tathagata. « (str.61)
»Buda je zanikal obstoj nespremenjene duše v človeku in vsem, ker je v človeku in celem vesolju videl samo spremenljivost in prehodnost.
Teza o neprekinjenosti potoka od fenomena in formuli kavzalnosti in spočetja, izključuje obstoj vedno nespremenjene duše, individualne in univerzalne.
Konotacija besede duša je absolutno nedopustna za budista, kajti misel, da je človek bitje, ločeno od drugih bitij in obstoja celega vesolja, ne more biti potrjena z logiko ali znanostjo . “Na tem svetu nihče ni samostojen. Vse kar obstaja, je odvisno od vzrokov in danosti.” “Vsako bitje je odvisno od drugih stvari, ki so odvisne od njega in v zameno nesamostojne.” «
»Pojasnimo še z enim primerom: fiziološko se človeško telo spremeni vsakih sedem let in ko je človek A star štirideset let, je absolutno identičen z človekom starim osemnajst let, vendar zaradi stalne izgradnje in uničenja telesa, se telo spremeni v njegovem umu in karakterju, je drugo bitje. (človek je na stara leta natančna posledica misli in dejanj vseh prejšnjih obdobij svojega življenja. Prav tako nova osebnost, ki je prejšnja individualnost, vendar v spremenjeni formi, v novi kombinaciji skandhas-elementov, upravičeno žanje posledice misli in dejanj prejšnjega bivanja. « (str.107)
»Kaj je karma? Je delovanje posledic, ki jih je naredil človek s svojimi dejanji, besedami in mislimi. Notranji efekt, poudarjeno prej, se manifestira le v zavestnih bitjih. Zato obstaja ogromna odgovornost človeka preden vsem, najprej pred samim sabo. “To čemur pravim karma, je samo misel; za imeti misel, človek deluje skozi svoje telo, besedo in um.” Karma je ustvarjena z mislimi. “Nobene zasluge ni za tistega, ki razmišlja o zlatu, daje kamen.”Težnja k misli daje človeku moralno vrednoto, ki se spreminja z njegovimi deli v eni ali drugi smeri. « (str.109)
»Premislimo o budizmu in sodobni znanosti. Jasno je, da so budisti zelo odprti do evolucijskih dosežkov. Seveda se je ta kvaliteta vzbudila z njihovim osnovnim učenjem. Ko spoznamo temelje, vidimo, kako veliko izjav njihovega učitelja je potrjenih s sodobno znanostjo. Isti rezultat je dobil Einstein z eksperimenti, doseženimi s starodavnimi budisti po zgolj kontemplativni poti. « (str. 126)